Narzędzia
Menu lewe
Czy wiesz, że ...
Dominum tuchomskie
W Skład tuchomskiego klucza dóbr rycerskich (dominium), czyli zespołu kilku wsi, początkowo wchodziły Tuchomie, Tuchomko i Borzytuchom. Pierwszy raz zostały one wymienione w 1315 r. jako „trzy wsie o nazwie Tuchom" („tres villas nuncupatas Tuchom"). W tym bowiem roku margrabia brandenburski, Waldemar, wystawił przywilej synom Wawrzyńca potwierdzający ich majątek ziemski. „Trzy Tuchomia" przypadły w udziale Chocimirowi, który w kolejnych latach dążył do jak najpełniejszego zagospodarowania swojej posiadłości.
Aktualności
- Jesteś tutaj:
- Strona główna
- Dla Mieszkańców
- Aktualności
Nabór na wolne stanowisko pracy
Data: 25 marzec 2014
Wójt Gminy Tuchomie ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze ds. rolnictwa, leśnictwa, gospodarki wodnej i turystyki
- Nazwa i adres jednostki:
ul. Jana III Sobieskiego 16
77-133 Tuchomie
- Określenie stanowiska urzędniczego:
1 etat – pełny wymiar czasu pracy
- Określenie wymagań związanych ze stanowiskiem urzędniczym zgodnie z opisem danego stanowiska, ze wskazaniem, które z nich są niezbędne, a które są dodatkowe.
- obywatelstwo polskie,
- wykształcenie wyższe – rolnicze, leśne, ochrona środowiska lub pokrewne techniczne,
- minimum 2-letni staż pracy,
- niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- nieposzlakowana opinia,
- pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych.
2. Wymagania dodatkowe związane ze stanowiskiem urzędniczym:
- znajomość przepisów prawa związanych z problematyką na stanowisku pracy oraz przepisy regulujące funkcjonowanie samorządu gminnego, kodeks postępowania administracyjnego,
- komunikatywność, umiejętność pracy w zespole, dyspozycyjność,
- prawo jazdy kat. B,
- doświadczenie zawodowe w administracji publicznej,
- znajomość gminy Tuchomie.
IV. Zakres głównych zadań wykonywanych na stanowisku, na które przeprowadzany jest nabór:
- Zadania wynikające z ustawy o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków, w szczególności:
- wydawanie zezwoleń na prowadzenie zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków, w tym umowy na odprowadzanie ścieków,
- przygotowywanie projektów uchwał Rady Gminy w sprawie uchwalania regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków,
- weryfikacja pod względem merytorycznym taryf za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i odprowadzanie ścieków,
- nadzór nad wodociągami (dzierżawcami wodociągów), prowadzenie koniecznej dokumentacji, wydawanie pozwoleń na przyłączenie się do wiejskich sieci wodociągowych ora warunków na wykonywanie przyłączy wodociągowych.
- Zadania wynikające z ustawy o ochronie środowiska i ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, w szczególności:
- prowadzenie postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach,
- naliczanie opłat za korzystanie ze środowiska.
- Zadania wynikające z ustawy o ochronie przyrody, w szczególności:
- wydawanie decyzji zezwalających na usunięcie drzew lub krzewów z terenu nieruchomości,
- wymierzanie kar pieniężnych za usuwanie drzew lub krzewów bez wymaganego zezwolenia,
- Zadania wynikające z ustawy Prawo wodne, w szczególności:
- konserwacja rowów będących w zarządzie Gminy,
- koordynowanie prac związanych z melioracją użytków rolnych,
- Zadania wynikające z ustawy o ochronie zwierząt, w szczególności:
- zapewnianie opieki bezdomnym zwierzętom oraz ich wyłapywanie,
- współdziałanie z organizacjami samorządu lekarsko-weterynaryjnego oraz innymi instytucjami i organizacjami społecznymi w zakresie ochrony zwierząt.
- Zadania wynikające z ustawy o ochronie zdrowia zwierząt oraz zwalczaniu chorób zakaźnych zwierząt, w szczególności:
- przyjmowanie i przekazywanie zgłoszeń do organu Inspekcji Weterynaryjnej o otrzymaniu zawiadomienia o podejrzeniu wystąpienia choroby zakaźnej zwierząt,
- powoływanie i odwoływanie rzeczoznawców ds. szacowania zwierząt oraz zniszczonych produktów pochodzenia zwierzęcego, oraz informowanie o tym fakcie powiatowego lekarza weterynarii.
- Zadania wynikające z ustawy Prawo łowieckie, w szczególności:
- wydawanie opinii w sprawie rocznych planów łowieckich sporządzanych przez dzierżawców obwodów łowieckich,
- współdziałanie z dzierżawcami i zarządcami obwodów łowieckich oraz nadleśniczymi w sprawach związanych z zagospodarowaniem obwodów łowieckich, w szczególności w zakresie ochrony i hodowli zwierzyny,
- prowadzenie mediacji pomiędzy właścicielem lub posiadaczem gruntu, a dzierżawcą lub zarządcą obwodu łowieckiego dla polubownego rozstrzygnięcia sporu o wysokość wynagrodzenia za szkody wyrządzone przy wykonywaniu polowania lub w uprawach i płodach rolnych przez dziki, łosie, jelenie, daniele i sarny.
- Zadania wynikające z ustawy o lasach, w szczególności:
- wykładanie do publicznego wglądu projektu uproszczonego planu urządzenia lasu oraz poinformowanie o fakcie wyłożenia właścicieli.
- Zadania wynikające z ustawy o ochronie gruntów rolnych i leśnych, w szczególności:
- wydawanie decyzji nakazujących wykonanie zabiegów ochronnych właścicielowi zdegradowanych z jego winy gruntów rolnych oraz gruntów zrekultywowanych na cele rolne,
- wydawanie opinii w sprawach rekultywacji i zagospodarowania gruntów na cele rolnicze,
- Zadania wynikające z ustawy o kształtowaniu ustroju rolnego, w szczególności:
- sprawy związane z poświadczaniem oświadczeń potwierdzających osobiste prowadzenie gospodarstwa rolnego.
- Zadania wynikające z ustawy o ochronie roślin, w szczególności:
- przyjmowanie i przekazywanie zgłoszeń do wojewódzkiego inspektora ochrony roślin i nasiennictwa o wystąpieniu lub podejrzeniu wystąpienia organizmów kwarantannowych,
- Zadania wynikające z ustawy o izbach rolniczych, w szczególności:
- współdziałanie w przeprowadzaniu wyborów do Izb Rolniczych oraz współpraca z Izbami Rolniczymi.
- Zadania wynikające z ustawy o usługach turystycznych, w szczególności:
- prowadzenie rejestru gospodarstw agroturystycznych,
- wyznaczanie oraz utrzymanie w odpowiednim stanie szlaków turystycznych przebiegających przez gminę oraz bazy turystycznej,
- nadzór nad prawidłowym utrzymaniem istniejącym ścieżek turystycznych,
- prowadzenie spraw dotyczących kąpielisk,
- prowadzenie ewidencji pól biwakowych oraz obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie, niebędących hotelami,
- wykonywanie czynności i prowadzenie spraw związanych z promocją turystyczną gminy.
- Zadania wynikające z ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami,
- Inne zadania:
- szacowanie strat w uprawach rolnych znajdujących się na obszarach gdzie powstały szkody na wskutek suszy, gradobicia, wymarznięcia, powodzi, nadmiernych opadów atmosferycznych, organizowanie pomocy dla rolników dotkniętych klęskami żywiołowymi
- przekazywanie sołtysom i mieszkańcom Gminy informacji otrzymanych z Agencją Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa na temat pozyskiwania funduszy unijnych oraz terminów i tematów prowadzonych szkoleń,
- współpraca z Agencją Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa i Ośrodkiem Doradztwa Rolniczego w sprawach związanych z udzieleniem pomocy rolnikom w wypełnianiu wniosków o płatności bezpośrednie, organizacji konkursów, szkoleń,
- współpraca z urzędem statystycznym w zakresie organizowania spisu rolnego oraz innych sprawozdań statystycznych wynikających z zakresu działania referatu,
- udział w kontrolach, oględzinach i czynnościach sprawdzających w związku z zaistniałymi interwencjami i skargami mieszkańców w zakresie prowadzonych spraw,
- wydawanie zaświadczeń dotyczących gospodarstwa rolnego oraz pracy w gospodarstwie rolnym oraz sporządzanie zeznań świadków w tym zakresie,
- zakładanie akt osiedleńczych oraz uzupełnienie ich o wpływająca dokumentację notarialną, sadowo i inną dotyczącą danej nieruchomości,
- prowadzenie spraw związanych z likwidacją skutków klęsk żywiołowych,
- współdziałanie z komórką do spraw zarządzania kryzysowego w przygotowaniu planów ochrony przed powodzią oraz suszą,
- sporządzanie sprawozdawczości z zakresu prowadzonych spraw,
- prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem miejsc pamięci narodowej oraz grobów i cmentarzy wojskowych,
- przygotowywanie projektów uchwał i zarządzeń wójta z zakresu prowadzonych spraw,
- nadzorowanie, organizowanie i sprawowanie opieki nad cmentarzami komunalnymi,
- prowadzenie spraw związanych z przyjmowaniem wniosków od rolników o zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej, o którym mowa w ustawie z dnia 10 marca 2006 r. (Dz.U. Nr 52, poz. 379) oraz przygotowaniem dokumentacji wymaganej do uzyskania przez rolników zwrotu podatku akcyzowego,
- prowadzenie spraw wynikających z ustawy prawo geologiczne i górnicze przewidzianych jako zadania Gminy,
- pomoc w przygotowaniu i realizacji programów dla wsi, w tym programy odnowy wsi,
- pomoc przy realizacji zadań z funduszu sołeckiego,
- prowadzenie spraw związanych z promocją Gminy Tuchomie,
- pomoc przy organizacji Dożynek Gminnych.
V. Wymagane dokumenty:
- życiorys z opisem dotychczasowej działalności zawodowej (CV),
- list motywacyjny,
- kserokopie dokumentów potwierdzające posiadane wykształcenie,
- kserokopie dokumentów potwierdzających staż pracy,
- kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie wg wzoru określonego w Rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej (Dz. U. z 1996, Nr 62, poz. 286 ze zm.),
- oświadczenie kandydata o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych, a także, że nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe; wybrany w wyborze kandydat zobowiązany będzie do dostarczenia zaświadczenia z Krajowego Rejestru Karnego,
- oświadczenie kandydata o posiadaniu obywatelstwa polskiego,
- inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach,
- oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie na potrzeby postępowania rekrutacyjnego danych osobowych zgodnie z ustawą z 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002r. Nr 101, poz. 926 ze zm.),
- oświadczenie kandydata, że wszystkie kopie dokumentów złożonych wraz z ofertą są zgodne z oryginałem
VI. Informacje dodatkowe:
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w lutym 2014r. w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej wynosi powyżej 6%.
VII. Warunki pracy na stanowisku:
- Praca wykonywana będzie w Urzędzie Gminy w Tuchomiu, ul. Jana III Sobieskiego 16, 77-133 Tuchomie.
- Pracownik użytkuje w czasie pracy monitor ekranowy co najmniej przez połowę dobowego wymiaru czasu pracy,
- Wyjazdy służbowe związane z czynnościami wykonywanymi na wskazanym stanowisku pracy. Praca przy komputerze i w terenie.
- Zatrudnienie w pełnym wymiarze czasu pracy – 8 godz. dziennie.
- Pierwsza umowa o pracę będzie zawarta na czas określony z możliwością przedłużenia jej na czas nie określony.
- Przewidywany termin zatrudnienia – maj 2014r.
Wymagane dokumenty należy składać w:
Urzędzie Gminy w Tuchomiu, 77-133 Tuchomie, ul. Jana III Sobieskiego 16 pokój nr 5
z dopiskiem:
„Nabór na wolne stanowisko urzędnicze ds. rolnictwa, leśnictwa, gospodarki wodnej i turystyki”
w terminie do dnia 9 maja 2014 roku.
Urzędzie Gminy w Tuchomiu, 77-133 Tuchomie, ul. Jana III Sobieskiego 16 pokój nr 5
z dopiskiem:
„Nabór na wolne stanowisko urzędnicze ds. rolnictwa, leśnictwa, gospodarki wodnej i turystyki”
w terminie do dnia 9 maja 2014 roku.
Dokumenty, które wpłyną do Urzędu po wyżej wymienionym terminie, nie będą rozpatrywane.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (http://bip.tuchomie.pl ) oraz na tablicy informacyjnej w Urzędzie Gminy.
Tuchomie, dnia 24 marca 2014r.
Stopka
Na skróty
Dla mieszkańców
Kontakt
Urząd Gminy w Tuchomiu
ul. Jana III Sobieskiego 16
77-133 Tuchomie
NIP Gminy: 842 16 63 742
NIP Urzędu: 842 00 08 917
Telefon: (59) 821 50 40
biuro@tuchomie.pl
www.tuchomie.pl
Konto główne:
05932100010000182120000020
Opłaty śmieciowe:
98932100010000182120000480
Godziny pracy:
poniedziałek: 8:00-16:00
wtorek-piątek: 7:00-15:00
ul. Jana III Sobieskiego 16
77-133 Tuchomie
NIP Gminy: 842 16 63 742
NIP Urzędu: 842 00 08 917
Telefon: (59) 821 50 40
biuro@tuchomie.pl
www.tuchomie.pl
Konto główne:
05932100010000182120000020
Opłaty śmieciowe:
98932100010000182120000480
Godziny pracy:
poniedziałek: 8:00-16:00
wtorek-piątek: 7:00-15:00
design by fast4net