Oficjalny portal Gminy Tuchomie - Wersja kontrastowa serwisu

Urząd Gminy
w Tuchomiu

Menu główne


Narzędzia

Menu lewe

Czy wiesz, że ...
Chocimir z Tuchomia
Według przekazów źródłowych, w średniowieczu Tuchomie stanowiło „stolicę” osobnego terytorium, którego panem (właścicielem) był możny rycerz Chocimir. Żyjący w pierwszej połowie XIV w. Chocimir, w literaturze historycznej zwany też Chocimierzem lub Kazimierzem z Tuchomia, pochodził z możnego, najpotężniejszego na przełomie XIII i XIV w. pomorskiego rodu Święców. Rodzina ta wywodziła się z okolic Słupska w których posiadała wsie Krępa, Lubuń i Kobylnica oraz nieużytki, na których w XIV w. powstało Łosino.

Aktualności


Powiększ tekst Zmniejsz tekst Powrót Drukuj
Data: 8 styczeń 2014
Wójt Gminy Tuchomie
ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze
ds. rolnictwa, leśnictwa,  gospodarki wodnej i turystyki
w Urzędzie Gminy w Tuchomiu
77-133 Tuchomie, ul. Jana III Sobieskiego 16
  1. Nazwa i adres jednostki:
Urząd Gminy w Tuchomiu
ul. Jana III Sobieskiego 16
77-133 Tuchomie
 
  1. Określenie  stanowiska urzędniczego:
Podinspektor ds. rolnictwa, leśnictwa,  gospodarki wodnej i turystyki
1 etat – pełny wymiar czasu pracy
 
  1. Określenie wymagań związanych ze stanowiskiem urzędniczym zgodnie z opisem danego stanowiska, ze wskazaniem, które z nich są niezbędne, a które są dodatkowe.
1. Wymagania niezbędne związane ze stanowiskiem urzędniczym:
  1. obywatelstwo polskie,
  2. wykształcenie wyższe – rolnicze, leśne, ochrona środowiska,
  3. minimum 2-letni staż pracy,
  4. niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
  5. nieposzlakowana opinia,
  6. pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych.
 
2. Wymagania dodatkowe związane ze stanowiskiem urzędniczym:
  1. znajomość przepisów prawa związanych z problematyką na stanowisku pracy oraz przepisy regulujące funkcjonowanie samorządu gminnego, kodeks postępowania administracyjnego,
  2. komunikatywność, umiejętność pracy w zespole, dyspozycyjność,
  3. prawo jazdy kat. B,
  4. doświadczenie zawodowe w administracji publicznej,
  5. znajomość gminy Tuchomie.
 
IV.   Zakres głównych zadań wykonywanych na stanowisku, na które przeprowadzany jest nabór:
  1. Zadania wynikające z ustawy o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków, w szczególności:
  1. wydawanie zezwoleń na prowadzenie zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków, w tym umowy na odprowadzanie ścieków,
  2. przygotowywanie projektów uchwał Rady Gminy w sprawie uchwalania regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków,
  3. weryfikacja pod względem merytorycznym taryf za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i odprowadzanie ścieków,
  4. nadzór nad wodociągami (dzierżawcami wodociągów), prowadzenie koniecznej dokumentacji, wydawanie pozwoleń na przyłączenie się do wiejskich sieci wodociągowych ora warunków na wykonywanie przyłączy wodociągowych.
  1. Zadania wynikające z ustawy o ochronie środowiska i ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, w szczególności:
  1. prowadzenie postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach,
  1. Zadania wynikające z ustawy o ochronie przyrody, w szczególności:
  1. wydawanie decyzji zezwalających na usunięcie drzew lub krzewów z terenu nieruchomości,
  2. wymierzanie kar pieniężnych za usuwanie drzew lub krzewów bez wymaganego zezwolenia,
  1. Zadania wynikające z ustawy Prawo wodne, w szczególności:
  1. konserwacja rowów będących w zarządzie Gminy,
  2. koordynowanie prac związanych z melioracją użytków rolnych,
  1. Zadania wynikające z ustawy o ochronie zwierząt, w szczególności:
  1. zapewnianie opieki bezdomnym zwierzętom oraz ich wyłapywanie,
  2. współdziałanie z organizacjami samorządu lekarsko-weterynaryjnego oraz innymi instytucjami i organizacjami społecznymi w zakresie ochrony zwierząt.
  1. Zadania wynikające z ustawy o ochronie zdrowia zwierząt oraz zwalczaniu chorób zakaźnych zwierząt, w szczególności:
  1. przyjmowanie i przekazywanie zgłoszeń do organu Inspekcji Weterynaryjnej o otrzymaniu zawiadomienia o podejrzeniu wystąpienia choroby zakaźnej zwierząt,
  2. powoływanie i odwoływanie rzeczoznawców ds. szacowania zwierząt oraz zniszczonych produktów pochodzenia zwierzęcego, oraz informowanie o tym fakcie powiatowego lekarza weterynarii.
  1. Zadania wynikające z ustawy Prawo łowieckie, w szczególności:
  1. wydawanie opinii w sprawie rocznych planów łowieckich sporządzanych przez dzierżawców obwodów łowieckich,
  2. współdziałanie z dzierżawcami i zarządcami obwodów łowieckich oraz nadleśniczymi w sprawach związanych z zagospodarowaniem obwodów łowieckich, w szczególności w zakresie ochrony i hodowli zwierzyny,
  3. prowadzenie mediacji pomiędzy właścicielem lub posiadaczem gruntu, a dzierżawcą lub zarządcą obwodu łowieckiego dla polubownego rozstrzygnięcia sporu o wysokość wynagrodzenia za szkody wyrządzone przy wykonywaniu polowania lub w uprawach i płodach rolnych przez dziki, łosie, jelenie, daniele i sarny.
  1. Zadania wynikające z ustawy o lasach, w szczególności:
  1. wykładanie do publicznego wglądu projektu uproszczonego planu urządzenia lasu oraz poinformowanie o fakcie wyłożenia właścicieli. 
  1. Zadania wynikające z ustawy o ochronie gruntów rolnych i leśnych, w szczególności:
  1. wydawanie decyzji nakazujących wykonanie zabiegów ochronnych właścicielowi zdegradowanych z jego winy gruntów rolnych oraz gruntów zrekultywowanych na cele rolne,
  2. wydawanie opinii w sprawach rekultywacji i zagospodarowania gruntów na cele rolnicze,
  1. Zadania wynikające z ustawy o kształtowaniu ustroju rolnego, w szczególności:
  1. sprawy związane z poświadczaniem oświadczeń potwierdzających osobiste prowadzenie gospodarstwa rolnego.
  1. Zadania wynikające z ustawy o ochronie roślin, w szczególności:
  1. przyjmowanie i przekazywanie zgłoszeń do wojewódzkiego inspektora ochrony roślin i nasiennictwa o wystąpieniu lub podejrzeniu wystąpienia organizmów kwarantannowych,
  1. Zadania wynikające z ustawy o izbach rolniczych, w szczególności:
  1. współdziałanie w przeprowadzaniu wyborów do Izb Rolniczych oraz współpraca z Izbami Rolniczymi.
  1. Zadania wynikające z ustawy o usługach turystycznych, w szczególności:
  1. prowadzenie rejestru gospodarstw agroturystycznych,
  2. wyznaczanie oraz utrzymanie w odpowiednim stanie szlaków turystycznych przebiegających przez gminę oraz bazy turystycznej,
  3. nadzór nad prawidłowym utrzymaniem istniejącym ścieżek turystycznych,
  4. prowadzenie spraw dotyczących kąpielisk,
  5. prowadzenie ewidencji pól biwakowych oraz obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie, niebędących hotelami,
  6. wykonywanie czynności i prowadzenie spraw związanych z promocją turystyczną gminy.
  1. Zadania wynikające z ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami,
  2. Inne zadania:
  1. szacowanie strat w uprawach rolnych znajdujących się na obszarach gdzie powstały szkody na wskutek suszy, gradobicia, wymarznięcia, powodzi, nadmiernych opadów atmosferycznych, organizowanie pomocy dla rolników dotkniętych klęskami żywiołowymi
  2. przekazywanie sołtysom i mieszkańcom Gminy informacji otrzymanych z Agencją Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa na temat pozyskiwania funduszy unijnych oraz terminów i tematów prowadzonych szkoleń,
  3. współpraca z Agencją Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa i Ośrodkiem Doradztwa Rolniczego w sprawach związanych z udzieleniem pomocy rolnikom w wypełnianiu wniosków o płatności bezpośrednie, organizacji konkursów, szkoleń,
  4. współpraca z urzędem statystycznym w zakresie organizowania spisu rolnego oraz innych sprawozdań statystycznych wynikających z zakresu działania referatu,
  5. udział w kontrolach, oględzinach i czynnościach sprawdzających w związku z zaistniałymi interwencjami i skargami mieszkańców w zakresie prowadzonych spraw,
  6. wydawanie zaświadczeń dotyczących gospodarstwa rolnego oraz pracy w gospodarstwie rolnym oraz sporządzanie zeznań świadków w tym zakresie,
  7. zakładanie akt osiedleńczych oraz uzupełnienie ich o wpływająca dokumentację notarialną, sadowo i inną dotyczącą danej nieruchomości,
  8. prowadzenie spraw związanych z  likwidacją skutków klęsk żywiołowych,
  9. współdziałanie z komórką do spraw zarządzania kryzysowego w przygotowaniu planów ochrony przed powodzią oraz suszą,
  10. sporządzanie sprawozdawczości z zakresu prowadzonych spraw,
  11. prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem miejsc pamięci narodowej oraz grobów i cmentarzy wojskowych,
  12. przygotowywanie projektów uchwał i zarządzeń wójta z zakresu prowadzonych spraw,
  13. nadzorowanie, organizowanie i sprawowanie opieki nad cmentarzami komunalnymi,
  14. prowadzenie spraw związanych z przyjmowaniem wniosków od  rolników o zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej, o którym mowa  w ustawie z dnia 10 marca 2006 r. (Dz.U. Nr 52, poz. 379) oraz przygotowaniem dokumentacji wymaganej do uzyskania przez rolników zwrotu podatku akcyzowego,
  15. prowadzenie spraw wynikających z ustawy prawo geologiczne i górnicze przewidzianych jako zadania Gminy,
  16. pomoc w przygotowaniu i realizacji programów dla wsi, w tym programy odnowy wsi,
  17. prowadzenie spraw związanych z promocją Gminy Tuchomie,
  18. pomoc przy organizacji Dożynek Gminnych.
 
V.   Wymagane dokumenty:
  1. życiorys z opisem dotychczasowej działalności zawodowej (CV),
  2. list motywacyjny,
  3. kserokopie dokumentów potwierdzające posiadane wykształcenie,
  4. kserokopie dokumentów potwierdzających staż pracy,
  5. kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie wg wzoru określonego w Rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej (Dz. U. z 1996, Nr 62, poz. 286 ze zm.),
  6. oświadczenie kandydata o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych, a także, że nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe; wybrany w wyborze kandydat zobowiązany będzie do dostarczenia zaświadczenia z Krajowego Rejestru Karnego,
  7. oświadczenie kandydata o posiadaniu obywatelstwa polskiego,
  8. inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach,
  9. oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie na potrzeby postępowania rekrutacyjnego danych osobowych zgodnie z ustawą z 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002r. Nr 101, poz.  926 ze zm.),
  10. oświadczenie kandydata, że wszystkie kopie dokumentów złożonych wraz z ofertą są zgodne z oryginałem
 
VI.   Informacje dodatkowe:
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w grudniu 2013r. w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej wynosi powyżej 6%.
 
VII.   Warunki pracy na stanowisku:
  1. Praca wykonywana będzie w Urzędzie Gminy w Tuchomiu, ul. Jana III Sobieskiego 16, 77-133 Tuchomie.
  2. Pracownik użytkuje w czasie pracy monitor ekranowy co najmniej przez połowę dobowego wymiaru czasu pracy,
  3. Wyjazdy służbowe związane z czynnościami wykonywanymi na wskazanym stanowisku pracy. Praca przy komputerze i w terenie.
  4. Zatrudnienie w pełnym wymiarze czasu pracy – 8 godz. dziennie.
  5. Pierwsza umowa o pracę będzie zawarta na czas określony z możliwością przedłużenia jej na czas nie określony.
  6. Przewidywany termin zatrudnienia – luty 2014r.
 
Wymagane  dokumenty należy składać w:
Urzędzie Gminy w Tuchomiu, 77-133 Tuchomie, ul. Jana III Sobieskiego 16 pokój nr 5
z dopiskiem:
 „Nabór na wolne stanowisko urzędnicze ds. rolnictwa, leśnictwa,  gospodarki wodnej i turystyki”
w terminie do dnia 20 stycznia 2014 roku.

Dokumenty, które wpłyną do Urzędu po wyżej wymienionym terminie, nie będą rozpatrywane.
 
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (http://bip.tuchomie.pl ) oraz na tablicy informacyjnej w Urzędzie Gminy.
     
 
Tuchomie, dnia 07.01.2014r.

Powrót

Do góry


Stopka

design by fast4net

Zamknij