Narzędzia
Menu lewe
Czy wiesz, że ...
Dominum tuchomskie
W Skład tuchomskiego klucza dóbr rycerskich (dominium), czyli zespołu kilku wsi, początkowo wchodziły Tuchomie, Tuchomko i Borzytuchom. Pierwszy raz zostały one wymienione w 1315 r. jako „trzy wsie o nazwie Tuchom" („tres villas nuncupatas Tuchom"). W tym bowiem roku margrabia brandenburski, Waldemar, wystawił przywilej synom Wawrzyńca potwierdzający ich majątek ziemski. „Trzy Tuchomia" przypadły w udziale Chocimirowi, który w kolejnych latach dążył do jak najpełniejszego zagospodarowania swojej posiadłości.
Aktualności
- Jesteś tutaj:
- Strona główna
- Dla Mieszkańców
- Aktualności
Nieodpłatna pomoc prawna w powiecie bytowskim
Data: 25 kwiecień 2017
Rok 2017 jest kolejnym, w którym realizowana jest nieodpłatna pomoc prawna zgodnie z ustawą z dnia 5 sierpnia 2015 roku o nieodpłatnej pomocy prawnej oraz edukacji prawnej (Dz.U. z 2015 r. poz. 1255).
Ustawa zakłada utworzenie na obszarze kraju 1524 punkty nieodpłatnej pomocy prawnej, z czego 3 ulokowane są na terenie powiatu bytowskiego. Punkty te są umiejscowione w lokalach pozostających w zasobach powiatów lub gmin. Nieodpłatna pomoc prawna w połowie z tych miejsc jest świadczona przez adwokatów lub radców prawnych, natomiast w drugiej połowie za pośrednictwem organizacji pozarządowych, prowadzących działalność pożytku publicznego.
Zgodnie z Zarządzeniem Nr 47/2015 Starosty Bytowskiego z dnia 13 października 2015 r. w sprawie określenia powiatowych lokali, w których będą usytuowane punkty nieodpłatnej pomocy prawnej oraz haromonogramu udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej w Powiecie Bytowskim powiatowe lokale, w których będą usytuowane punkty nieodpłatnej pomocy prawnej mieścić się będą:
- w Bytowie – w siedzibie Starostwa Powiatowego w Bytowie, ul. Ks. dr. Bolesława Domańskiego 2 (pok. 119),
- w Miastku – w siedzibie Starostwa Powiatowego w Bytowie Oddział Zamiejscowy w Miastku, ul. Grunwaldzka 1 (pok. 57),
- w Bytowie - w siedzibie Starostwa Powiatowego w Bytowie, ul. Ks. dr. Bolesława Domańskiego 2 (pok. 119 - prowadzony przez organizację pozarządową Zaborskie Towarzystwo Naukowe w Brusach).
Bezpłatna pomoc prawna będzie udzielana w każdym z tych punktów 4 godziny dziennie, 5 razy w tygodniu.
Nieodpłatna pomoc prawna przysługuje:
- osobom, którym w okresie 12 miesięcy poprzedzających zwrócenie się o udzielenie nieodpłatnej pomocy prawnej zostało przyznane świadczenie pomocy społecznej i wobec których w tym okresie nie wydano decyzji o zwrocie nienależnie pobranego świadczenia,
- osobom, posiadającym ważną Kartę Dużej Rodziny
- kobietom w ciąży
- weteranom lub weteranom poszkodowanym,
- kombatantom lub osobom będącym ofiarami represji wojennych i okresu powojennego,
- osobom, które nie ukończyły 26 lat lub osobom, które ukończyły 65 lat
- zagrożonym lub poszkodowanym katastrofą naturalną, klęską żywiołowoą lub awarią techniczną.
Nieodpłatna pomoc prawna obejmuje:
- poinformowanie osoby uprawnionej o obowiązującym stanie prawnym, o przysługujących jej uprawnieniach lub o spoczywających na niej obowiązkach
- wskazanie osobie uprawnionej sposobu rozwiązania jej problemu prawnego,
- udzielenie pomocy w sporządzeniu projektu pisma w sprawach, o których mowa w pkt 1 i 2, z wyłączeniem pism procesowych w toczącym się postępowaniu przygotowawczym lub sądowym i pism w toczącym się postępowaniu sądowo-administracyjnym,
- sporządzenie projektu pisma o zwolnienie od kosztów sądowych lub ustanowienie pełnomocnika z urzędu w postępowaniu sądowym lub ustanowienie adwokata, radcy prawnego, doradcy podatkowego lub rzecznika patentowego w postępowaniu sądowo-administracyjnym.
Nieodpłatna pomoc prawna nie obejmuje spraw:
- podatkowych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej;
- z zakresu prawa celnego, dewizowego i handlowego;
- związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, z wyjątkiem przygotowania do rozpoczęcia tej działalności.
W załączeniu znajduje się harmonogram udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej w powiecie bytowskim w 2017 roku.
- harmonogram_npp_2017_1 (JPG, 66.13 KB, ilość pobrań: 672)
- plakat - pomoc prawna 2017 (PDF, 790.46 KB, ilość pobrań: 690)
Stopka
Na skróty
Dla mieszkańców
Kontakt
Urząd Gminy w Tuchomiu
ul. Jana III Sobieskiego 16
77-133 Tuchomie
NIP Gminy: 842 16 63 742
NIP Urzędu: 842 00 08 917
Telefon: (59) 821 50 40
biuro@tuchomie.pl
www.tuchomie.pl
Konto główne:
05932100010000182120000020
Opłaty śmieciowe:
98932100010000182120000480
Godziny pracy:
poniedziałek: 8:00-16:00
wtorek-piątek: 7:00-15:00
ul. Jana III Sobieskiego 16
77-133 Tuchomie
NIP Gminy: 842 16 63 742
NIP Urzędu: 842 00 08 917
Telefon: (59) 821 50 40
biuro@tuchomie.pl
www.tuchomie.pl
Konto główne:
05932100010000182120000020
Opłaty śmieciowe:
98932100010000182120000480
Godziny pracy:
poniedziałek: 8:00-16:00
wtorek-piątek: 7:00-15:00
design by fast4net