Oficjalny portal Gminy Tuchomie

Urząd Gminy
w Tuchomiu

Menu główne


Narzędzia

Menu lewe

Czy wiesz, że ...
Chocimir z Tuchomia
Według przekazów źródłowych, w średniowieczu Tuchomie stanowiło „stolicę” osobnego terytorium, którego panem (właścicielem) był możny rycerz Chocimir. Żyjący w pierwszej połowie XIV w. Chocimir, w literaturze historycznej zwany też Chocimierzem lub Kazimierzem z Tuchomia, pochodził z możnego, najpotężniejszego na przełomie XIII i XIV w. pomorskiego rodu Święców. Rodzina ta wywodziła się z okolic Słupska w których posiadała wsie Krępa, Lubuń i Kobylnica oraz nieużytki, na których w XIV w. powstało Łosino.

Aktualności


Powiększ tekst Zmniejsz tekst Powrót Drukuj
Data: 6 czerwiec 2017
Liczba uczniów w roku szkolnym 2017/2018 w porównaniu do obecnego roku szkolnego 2016/2017 w szkołach prowadzonych przez Gminę Tuchomie zmniejszy się o 19 osób.
Obecnie w szkołach jest 619 uczniów: SP-306, GIM-174, Przedszkola-139.

Rok szkolny 2016/2017
  Kramarzyny Tuchomie Gmina Tuchomie
SP  i GIM Oddział Przedszkolny SP i GIM Przedszkole
1. Lp. oddziałów 9 2 15 4 30
2. Lp. uczniów 162 40 318 99 619
3. Lp. nauczycieli 22 38 60
4. Lp. pracowników obsługi i administracji 10 15 25
 
Rok szkolny 2017/2018 wg. Arkuszy organizacyjnych szkół
  Kramarzyny Tuchomie Gmina Tuchomie
SP  i GIM Oddział Przedszkolny SP i GIM Przedszkole
1. Lp. oddziałów 9 2 15 4 30
2. Lp. uczniów 154 40 315 91 600
3. Lp. nauczycieli 23 36 59
4. Lp. pracowników obsługi i administracji 10 15 25

Zmiany w arkuszu organizacyjnym szkół na rok szkolny 2017/2018:
  • Będzie większa lp. dzieci z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego, przez co realizowane będzie więcej zajęć rewalidacyjnych,
  • Zgodnie z nowym ramowym planem nauczania dla publicznych szkół do obowiązkowych zajęć edukacyjnych wskazano „doradztwo zawodowe” dla klasy VII i VIIII, oraz przyznano dyrektorom możliwość przydzielania każdej klasie w cyklu nauczania do 2 godzin dyrektorskich (klasy I-III), oraz 3 godziny dyrektorskie  w cyklu nauczania klas IV-VIII.
  • Obecnie dwie nauczycielki są na urlopie macierzyńskim, które wracają do pracy w nowym roku szkolnym. Natomiast od września 2017 roku, kolejne dwie osoby idą na urlop macierzyński – przez co dyrektor zatrudnił na zastępstwo 2 nauczycieli, a pozostałe godziny rozdysponował spośród obecnych nauczycieli. 

Realizowane projekty:
 
Szkoła Podstawowa i Gimnazjum - „Nowoczesna Edukacja w Gminie Tuchomie”
Gmina Tuchomie realizuje projekt w ramach, którego prowadzone są zajęcia pozalekcyjne dydaktyczno-wyrównawcze oraz rozwijające kompetencje kluczowe dla uczniów oraz szkolenia nauczycieli Zespołu Szkól w Tuchomiu i Zespołu Szkoły Podstawowej i Gimnazjum w Kramarzynach. 
  • zajęcia przyrodnicze; zajęcia z programowania; zajęcia rozszerzające z matematyki, języka niemieckiego; zajęcia z robotyki; zajęcia z wykorzystaniem narzędzi multimedialnych;
  • zajęcia wyrównawcze z matematyki, biologii, fizyki, chemii, języka angielskiego;
  • innowacyjne zajęcia dodatkowe z wykorzystaniem technik pamięci obejmujące naukę przedmiotów ścisłych, angielskiego, szybkiego uczenia się i zapamiętywania
  • półkolonie naukowe z robotyki i eksperymentów;
  • laboratorium biologiczno-przyrodnicze;
  • zajęcia logopedyczne, socjoterapeutyczne;
  • zajęcia rewalidacyjne, korekcyjno-kompensacyjne;
  • szkolenia dla nauczycieli;
  • zakup sprzętu i pomocy dydaktycznych do pracowni szkolnych.
Dotychczas w projekcie bierze udział 403 uczniów oraz zostało przeszklonych 54 nauczycieli w przeprowadzonych szkoleniach.
 
Przedszkola – "Edukacja przedszkolna bez barier w Gminie Tuchomie"

Główne działania w projekcie to:
  • modernizacja istniejącej bazy przedszkolnej w Kramarzynach i Trzebiatkowej,
  • dostosowanie placówki w Kramarzynach i Tuchomiu do potrzeb dzieci
    z niepełnosprawnościami (podjazd dla wózków, pracowania rehabilitacyjna)
  • zakup nowoczesnych pomocy dydaktycznych do placówek przedszkolnych,
  • organizacja zajęć dodatkowych zwiększających szanse edukacyjne dzieci, innowacyjnych, rozwijających kompetencje kluczowe,
  • zajęć specjalistycznych: logopedyczne, metoda krakowska, socjoterapeutyczne, terapeutyczne (również z udziałem rodziców).
Dodatkowym elementem projektu jest przeszkolenie kadry dydaktycznej przedszkoli m.in. z zakresu zastosowania nowoczesnych technologii ICT w pracy z dzieckiem, efektywnej pracy z dzieckiem i budowaniem realizacji, kompleksowej diagnozy dziecka, rozpoznawania potrzeb rozwojowych dzieci, współpracy w zespole samokształceniowym jako uzupełnienie działań skierowanych do dzieci.


Powrót

Do góry


Stopka

design by fast4net

Zamknij